Haberler

NEŞELİ YÜZLER SINIFIMIZ KURABİYE YAPTILAR

Okulumuz 4 Yaş B sınıfı öğrencileri aile katılımı etkinliğinde kurabiye yaptılar.Sınıf öğretmenimiz Ayşe MENGİLLİ, öğrenci velimiz ve minik öğrencilerimiz hep beraber okulumuz yemekhanesinde kurabiye yapıp,yaptıkları kurabiyeleri okulumuz bahçesine inerek afiyetle yediler.

Devamı

OKULUMUZUN TARİHÇESİ

Okulumuz 2013 yılında eğitim-öğretime açılmış olup kurucu müdürü ve ilk müdürü MERAL BİLKAY' dır.Okulumuzun arsası merhum FATMA -FEYZİ SEVGEN kardeşler tarafından okulumuza bağışlanmış olup okulumuzun ismi merhumelerin adlarını almıştır.

Devamı

OKUL ÖNCESİ VELİ SÖZLEŞME ÖRNEĞİ

Devamı

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİ

 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR? Eğitim yaşamının ilk basamağı olan okul öncesi eğitim, çocukların gelişim süreci açısından çok önemlidir. Özgüvenli, girişimci, sosyal bireyler yetiştirmenin yolu okul öncesi eğitimden geçiyor. Yetişkin dönemdeki kişiliğin oluşturulmasında okul öncesi eğitimin önemi çok büyüktür. • Okul öncesi eğitim; 0-72 ay çocukların bireysel gelişim özelliklerine uygun, çocukları sosyal ve psikolojik yönden destekleyen, ilkokula hazırlığın yapıldığı eğitimdir. Yaşamın ilk yıllarına ait bir eğitim dönemi olduğu için çocukların öğrenme yetenekleri üzerinde olumlu etkisi vardır. 6 yaşa kadar olan dönemde çocuklar, zihinsel ve duygusal gelişime oldukça açıktır. • Yapılan araştırmalar ve uygulanan testlerle okul öncesi eğitimi almış çocukların, birinci sınıf başarı düzeylerinin yüksek olduğu ve okuma yazmaya daha hızlı geçtikleri gözlemlenir. Ayrıca çocukların 12 yaşında IQ değerlerinin beş puan daha yukarıda olduğu, 15 yaşında yetenek sınavlarında yüzde 90 -100 arası başarı sağladıkları ve yüzde 65’inin liseyi, yüzde 45’inin üniversiteyi sorunsuz kazanıp, bitirdiği görülüyor. Okul öncesi eğitimin önemi nedir? Eğitim her yaşta çok büyük öneme sahiptir. Ancak gelişim ve öğrenme sürecinin en hızlı olduğu 0-72 ay döneminde çocuklara okul öncesi eğitimiyle tüm beceriler kazandırılır. Bu eğitim sayesinde; • İLKÖĞRETİME GEÇİŞ KOLAYLAŞIR: Okul öncesi dönemde verilen eğitim, çocuğun ilköğretime geçişini daha kolay hale getirir. Eğitim sürecinde, psiko-motor gelişimini destekleyen faaliyetler sayesinde çocuğun okulda okuma ve yazma öğrenmesi daha hızlı olur. • SOSYAL İNSAN OLUR: Eğitim hayatına başlayacak çocuklar için ilk basamak okul öncesi eğitimdir. Asosyal, yaşıtlarından kopuk, izole bir yaşam yerine bu süreçte çocuk; kendi yaşıtı olan arkadaşları ile etkileşim halinde olur. Yetişkin hayatındaki dış dünyayla kolay ve sağlıklı iletişim kurabilmeyi ve sosyal insan olmayı öğrenir. • ÖZBAKIM BECERİLERİ KAZANIR: Ebeveynler genellikle çocuklarını büyütürken, çocuğun öz bakım becerilerinin kazandırılması aşamasında zorlanır. Okul öncesi eğitim alan çocuklar ise vücudu temiz tutma, diş sağlığı, kendi yemeğini yemesi ve diğer tüm öz bakım becerilerini ve sağlıklı beslenme bilincini okul öncesi eğitimle daha kolay kazanır. • DÜZENLİ YAŞAMA ALIŞIR: Ev içerisinde düzenli bir yaşamı olmayan çocuklar, okul öncesi eğitimle düzenli bir yaşama alışır. Okula gidiş ve dönüş zamanı belli olan çocuklar, bu zamanlamaya göre belirli saatlerde kalkar ve belirli saatlerde yatar. • SPOR ALIŞKANLIĞI KAZANIR: Günümüzde, dışarıda yeterince fiziksel aktivite yapamayan çocuklar standart bir yaşam tarzıyla büyümek zorunda kalıyor. Ancak okul öncesi eğitim sayesinde okullardaki fiziksel aktivitelerle spor alışkanlığı kazanır ve sağlıklı bireyler olarak yetişir. • KİŞİLİĞİ ŞEKİLLENİR: Okul öncesi dönemdeki çocuklar, tıpkı bir hamur gibidir. Yetişkin dönemindeki kişilikleri bu dönemde şekillenir. Eğitim sayesinde çocuklar, sorumluluk almayı, kurallara uymayı, sabretmeyi, özgüven geliştirmeyi, yaratıcı olmayı, akıl yürütmeyi, paylaşmayı, dayanışmayı, anne ve baba dışında önemli başka insanların da olabileceğini, karşılaştığı problemleri etkin şekilde nasıl çözeceğini, grup olarak hareket etmeyi ve kendini ifade edebilmeyi öğrenir. • GELİŞİM SÜRECİ YAKINDAN TAKİP EDİLİR: Okul öncesi eğitimde çocuklar, yapılan testlerle yakından takip edilir, gelişim süreçleri düzenli olarak izlenir. Ayrıca okul içi etkinliklere katılım, sanat etkinliklerindeki gelişim süreçleri de göz önüne alınarak, çocuğun ilgi alanları ve yetenekleri ortaya çıkartılır. Bu sayede çocuğa ait olumlu ve geliştirilmesi gereken özellikleri daha çabuk fark edilir.  Hayata ilk adımın adresi olan Anaokulları,çocuklarımızın yeni  yaşam alanları olmakta,onları hayata hazırlamaktadır.Mahalle arkadaşlıklarının ve oyunlarının bittiği beton binaların çevremizi sardığı günümüzde bu önemli misyonu Anaokullarımız üstleniyor.Çocuklarımızın ruhsal ve bedensel olarak gelişimini ve en önemlisi sosyalleşmesini sağlayan Anaokulları modern çağın sokakları,mahalleleri işlevini  görerek  çocuklarımıza sosyal hayatın kapılarını açıyor.Öğretimden ziyade eğitimin ön planda olması gereken okullarımız bu amaç doğrultusunda çocuklarımızın öncelikle iyi bir insan olmasını hedeflemektedir.             Bizlerde Fatma Feyzi Sevgen Anaokulu olarak bu süreçte,Silifke'mizde çocuklarımızın kendini rahat hissedeceği bir ortam sunmak,en önemlisi de çocuklarımızın oyun  ihtiyacının karşılanmasını istiyoruz.Belirlemiş olduğumuz hedefler doğrultusunda "Öncü Okul " olmaya inanmış bir ekip olarak kararlıyız.Bu amaca ulaşmak için eğitim kadromuzla, personelimizle ve velilerimizin de katkılarıyla var gücümüzle çalışacağımıza söz veriyoruz.Saygılarımızla...         İbrahim Ayhan AYHAN      Okul Müdürü  

Devamı

GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

Çocuklar neyin, ne zaman, nasıl olacağını merak ederler. Hayatlarında bildikleri bir akışın, düzenin olması onların kendilerini güvende hissetmeleri için gereklidir. Bu sınıf ortamı için de geçerlidir. Takip edebildikleri tutarlı bir düzen, onların dikkatlerini toplamalarında ve zamanı etkin kullanmalarında kolaylaştırıcı olur. Kendilerinden beklenen rol ve sorumlulukları daha iyi anlarlar. Bu da etkili bir sınıf yönetimi için temel oluşturur. Öğretmen günlük eğitim akışını fotoğraflayarak çocuklarda belirsizliğin yaratacağı endişeleri hafifletebilir. Bir günlük eğitim planı akışı; güne başlama zamanı, oyun zamanı, etkinlik zamanı ve günü değerlendirme zamanı bölümlerinden oluşur. Belirli bir günlük eğitim akışı ‘Öğretmenim şimdi ne olacak? Ne yapacağız?’ gibi soruları en aza indirir ki, bu durum öğretmenin işini son derece kolaylaştırır. Ayrıca çocuklarda oluşabilecek kaygıyı azaltır ve güven duygusunu besler. Böylelikle öğretmen bu bağlamda oluşabilecek sorunları en aza indirerek etkili sınıf yönetimi ile ilgili ilk adımları atmış olur.   Hareketli ve Sakin Etkinliklerin Birbiri Ardına Sıralanması Okul öncesi dönemdeki çocukların dikkat süreleri oldukça kısadır. Bu nedenle gün içindeki etkinliklerin çeşitlendirilmeleri önemlidir. Hareketli ve sakin etkinliklerin sıralanmasına dikkat edilmesi çocuklarda ya da sınıfınızda oluşabilecek olumsuzlukları engellemeye yardımcı olacaktır.   Dikkat Süreleri belirlerken belirleyici olan çocukların gelişim seviyeleridir. Öğretmen olarak etkinliklerin sürelerine dikkat etmediğinizde sınıf Etkinliklerin hepsine aynı gün içinde yer vermek gerekli değildir. Bir ya da birkaç etkinlik birleştirilerek de bir etkinlik planlanabilir.  ÖRNEK – Anaokulu Günlük Zaman Çizelgesi (Yarım Gün Eğitim)   SABAHÇI GRUPLAR ( 08:30 – 13:30 ) SAATLER ETKİNLİKLER 08:30-08:45 Okula geliş. Temizlik ve sağlık kontrolü 08:45-09:45 Serbest Zaman Etkinlikleri 09:45-10:00 Toplanma ve kahvaltıya hazırlık 10:00-10:30 Kahvaltı. Toplanma ve temizlik 10:30-13:00 Eğitim Durumu/Etkinlikler (Türkçe Dil/Oyun ve Hareket/Müzik/Sanat/Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları/Fen ve Matematik/Drama/Alan Gezileri) 13:00-13:30 Eve gidiş hazırlığı  

Devamı

OKULUMUZ VE OKUL KAYDI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

2023-2024 ÖĞRENCİ KAYITLARIMIZ DEVAM ETMEKTEDİR    KESİN KAYITLAR İÇİN OKULUMUZDAN DOLDURULMAK ÜZERE BOŞ FORM VERİLECEKTİR.   Okulumuza yeni kayıt yaptıracak siz velilerimiz için sıkça sorulan soruları cevapladık.   Fatma Feyzi Sevgen  Anaokulu özel anaokulu mu? Devlet anaokulu mu?  Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi (Devlet) anaokulu olup öğretmen ve idari personeli devlet memurudur.  Anaokullarına yeni kayıtlar ne zaman başlamaktadır ? Yeni kayıtlar, 1 Temmuz-30 Ağustos 2024 tarihleri arasında saat; 10.00-15.00 saatleri arasında yapılacaktır. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır.  Anaokullarına kayıtlarda öncelik var mıdır ? Şehit, harp malûlü ve muharip gazi çocukları , özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar ile İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış okul adres bölgesinde olan 69-71 aylık çocukların kayıtlarında öncelik tanınır. Diğer öğrencilerin kayıtları yerleşim adresi şartı aranaraktan okula başvuru sırasına göre yapılır. Anaokuluna hangi ay doğumlu çocukların kaydı yapılır ? Anaokulu, ana sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın EYLÜL AYI SONU itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra fiziki imkânları yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık çocuklar da kaydedilebilir. Çocuğum 36. ayını Ekim ayında dolduruyor, okulunuza kayıt yaptırabilir miyim ? Çocuğunuz okullara kayıt ayı olan Eylül ayı sonunda 35 aylık olduğundan dolayı anaokullarına kayıdı yapılamaz. Veli, çocuğun 36.ayının eylül ayı sonrasında dolması sebebiyle kayıt yaptırmaya 36.ayı dolduğu ay gelmesi kayıt hakkı sağlamaz. Kayıt yapılabilmesi için çocuğun EYLÜL ayında 36 aylık olması gereklidir. Örneğin; çocuğunuz 36.ayını 10 ekimde tamamlamış olsun, 11 Ekim de kayıt yaptırmaya geldiğiniz de kayıt yaptıramazsınız. Çünkü E-Okul Kayıt sistemi Eylül ayını baz aldığı için çocuğunuzun kaydını almayacaktır.  Okulunuzda 3 yaş sınıfı açılacak mı, uyku saati var mı ?  Okulumuzda yeni şubeler açılırken; (30 Eylül itibariyle) öncelik 57-68 ay doğumluların (5 yaş sınıfı), boş kalan sınıflara ise önce 45-56 ay doğumlular (4 Yaş sınıfı) daha sonra 36-44 ay doğumluların (3 yaş sınıfı) kayıtları yapılır. Okulumuzda uyku saati bulunmamaktadır.   Anaokullarına kayıtlarda Kayıt Alanı (Adres Bölgesi) var mı ? Okulun bulunduğu kayıt alanındaki (Adres Bölgesi) çocuklara öncelik tanınır. Kayıt alanındaki çocukların bilgileri E-Okul sistemine otomatik olarak düşmektedir. Kayıt alanında yetersiz öğrenci olması sonucunda boş olan kontenjanlara kayıt alanı dışından da öğrenci alınabilir. Okulunuza çocuğumu kayıt yaptırmaya gelirken neler getirmeliyim ? Okulumuzda kayıtlar kısa bir sürede dolabilmektedir. Kayıt yaptırmaya gelirken çocuğunuzun kimliği  ile gelmeniz yeterli olacaktır. Okulumuz tarafından sizlere kayıt evrakları verilecek olup, bu evrakların doldurulması ve okula geri teslim edilmesi sonucunda okul kaydınız gerçekleşmiş olacaktır.  Okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf mevcudu kaçtır ? Okul öncesinde bir gruptaki çocuk sayısının 10'dan az, 20'den fazla olmaması esastır. Ancak talep olması ve okulun imkânlarının yeterli olması hâlinde çocuk sayısı artırılabilir. Okul imkanlarımızın yeterli olması nedeniyle sınıflarımızın kapasitesi ortalama 25 öğrenciliktir. Okul öncesi eğitim kurumuna aidat ödeyecek miyim? Neden aidat ödemeliyim? Aidat ne kadar ? Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların "beslenme, temizlik, bakım ve sağlık giderleri" ile kurumun/anasınıfı ve uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için velilerden İlçe komisyonu tarafından belirlenen ve Valilik tarafından onaylanan miktar dahilinde aylık katkı payı ücreti alınmaktadır. Okul tarafınca düzenlenen her türlü  sosyal kültürel etkinlikler, sinema, tiyatro, gezi vb. sosyal etkinlikler için Okul-Aile Birliğince ücret talep edilebilir. Öğrencimin kullanacağı kırtasiye malzemelerinin temini için ücret verecek miyim ? İsterseniz de tüm velilerin ortak kararı ile toplu olarak da temin edilebilir. Kırtasiye ücreti veliye aittir. Okulunuzda verilen eğitim yarım gün mü? Çocuk Kulübü var mı? Okulumuz tekli eğitim  yapmaktadır. Tam gün eğitim verilmemektedir. Okulunuzda eğitim saatleri nasıldır?  08.30 – 13.30    arasında eğitim verilir. Çocuğumu okula kayıt ederken sabah veya öğle grubunu seçme şansım var mı? Okulumuzun sabah ve öğle gruplarının tercihi, velilerimizin başvuru önceliğine göre ve tercih edilen sınıfın kontenjanların uygunluğu, kız erkek oranı, çocuk gelişim özellikleri, özel eğitim öğrenci sayısı, bir önceki yıl devam eden sınıf olması vs. şartlarının uygunluğu dahilinde yapılmaktadır. Şartlar müsait olduğunda okul yönetimi size seçme şansı tanıyacaktır.  Anne-Baba ikimiz de çalışıyoruz, okulunuzda TAM GÜN eğitim var mı? Okulumuzda Tam Gün eğitim hizmeti verilmemektedir.    Çocuğum hasta ve ilaç kullanması gerektiğinde çantasına koyduğum takdirde öğretmeni veya yardımcı personel ilacını içirebilir mi ? Okulumuza her ne durumda olursa olsun "çocuklarınızın sağlığını korumak amaçlı" ilaç kabul etmemekteyiz. Kabul etmeyerek ilaçların verilmesinden çıkabilecek herhangi bir karmaşayı da ortadan kaldırmış bulunmaktayız. Sizlerden isteğimiz ilaç saatlerini okul saatlerine uygun ayarlamanızdır. Ayarlayamadığınız durumlarda aileden birisinin okula gelerek ilacı kendisinin vermesi uygun olacaktır.   Çocuğumu hangi öğretmene vereceğimi seçme şansım var mı? Şartlar müsait olduğunda okul yönetimi size seçme şansı tanıyacaktır. Ancak sınıf mevcutları, kız-erkek öğrenci oranları ayarlanmışsa müdahale etmemek çocuğunuzun yararına olacaktır. Bu dağılımların ayarlandığı bir sınıfa ekstra bir çocuk kaydetmek sınıf mevcudunu artıracağı gibi oranları da bozacaktır. Eğitim ortamının daha sağlıklı olması için bu konuda ısrarcı olmamanız gerekmektedir.  Okulunuza ait okul servisi hizmetiniz var mı ? Okulumuza ait özel okul servisi bulunmaktadır. Velilerimiz öğrenci servisi ile iletişim kurmalıdırlar.Okul Servisçisi Sebahattin YILMAZ CEP TEL: 0533 928 6830 Okulunuzda beslenme hizmetiniz var mı ? Okulumuzda beslenme hizmeti verilmemekktedir. Okulumuz öğretmenleri tarafından hazırlanacak beslenme menü listesi velilerimiz tarafından hazırlacaktır.Liste dışında yiyecek konulmaması ve yiyeceklerin ev yapımı olmasına dikkat edilmesi önem arz etmektedir.  Okulumuzda öğrenciler hiçbir şekilde yemeklerini yemeleri adına zorlanamaz, ancak teşvik edilir. Çocuğum özbakım gereksinimlerini (tuvalet kullanımı, yemek yeme, ayakkabı-kıyafet giyme çıkarma vb.) kendisi mi karşılamalı ?  Çocuklarımıza öz bakım becerileri kazandırırken onları cesaretlendirmeli ve ayrı bir birey olduklarının farkına varmalarını sağlamalıyız. Çocuklar 4 yaşından itibaren yeme, içme, giyinme vb. becerilerini kendileri karşılayabilirler, çocuklarımızın kendi başına yeme, giyinme ve tuvaletini yapma gibi öz bakım isteklerine anne baba olarak yardımcı olmalı ve çabaları desteklemeliyiz. Bizler de okullarda desteklemeye devam edeceğiz. Sizlerden düğmeli pantalon, bağcıklı ayakkabı kullanmamanızı önerebiliriz. Hangi durumlarda çocuğumun kaydı silinir ? Özürsüz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen özürsüz olarak aralıksız 30 gün okula devam etmeyen  çocukların kaydı silinir. Bu durum veliye yazılı olarak bildirilir.

Devamı

KAYIT YAŞI TABLOSU

Devamı

BESLENME LİSTEMİZ

Okul Öncesinde Sağlıklı Beslenme   Bir ülkenin sosyal ve ekonomik yönden beklenen uygarlık seviyesine ulaşabilmesi ancak bedensel ve zihinsel yönden güçlü, sağlıklı ve yetenekli bireylerin varlığına bağlıdır. Ülkemiz nüfusunun büyük çoğunluğunu oluşturan çocuk ve gençlerin yeterli ve dengel i beslenmiş olmaları, onların gelecekte sağlıklı ve üretken bireyler olması için ön koşuldur. Çocuğun kişiliği özellikle okul öncesi dönemde şekillenmekte, yetişkinlik çağındaki davranışları üzerinde etkili olacak alışkanlıkların edinilmesi bu yıllara dayanmaktadır. Okul öncesi çocuklarda hızlı büyüme ve gelişme nedeniyle pek çok besin öğesine olan gereksinim yaşamının diğer dönemlerine oranla daha fazladır. Bu nedenle bu dönemde yeterli ve dengeli beslenme kadar, iyi geliştirilmiş beslenme alışkanlıkları edinmek de çok önemlidir. Çocuğun bu yaşlarda kazandığı sağlıklı beslenme alışkanlıkları hayatının sonraki dönemlerini etkileyerek ileride ortaya çıkabilecek beslenme sorunlarını önlemede temel çözüm yolunu oluşturmaktadır. Çünkü sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal ve duygusal gelişmesi ve davranışları üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bir-altı yaş grubu çocukları kapsayan okul öncesi dönemi “oyun çocuğu” dönemi olarak da adlandırılmaktadır. Bu dönemde ilk yaştan itibaren çocuk giderek bağımsızlık kazanmaya başlar, aile içinde çocuk değişmeye başlayan bir birey haline gelir. Bu sayısız gelişme ve değişme döneminde çocuğun yeme alışkanlıkları da doğrudan veya dolaylı olarak ailenin, özellikle anne ve babanın beslenme alışkanlıklarından etkilenir. Oyun çocuğu döneminde çocuk beslenme bakımından kendisine sunulan besinlere tabidir. Anne, baba ve varsa bakıcılar kendi yiyecek alışkanlıklarının, sevdikleri ve sevmedikleri şeylerin çocuk tarafından taklit edileceğini bilmelidirler. Anne ve babanın yedirme için ısrarları, ödüllendirme, ceza verme gibi yemek yeme sürecini vurgulayan tutumları çocuğun yeme alışkanlıklarını olumsuz yönde etkiler. Çocukların yiyecek tüketimleri günlük olarak değişmektedir ve bazı günler az, bazı günler fazla yemeleri bu yaş grubunun özelliklerindedir. Bununla birlikte yemeklerini belirli saatte vermek, öğünler dışında abur cubur tabir edilen bisküvi, kraker, simit, kola, çikolata gibi besinlerin yenmesine izin vermemek gibi önlemlerle çocuğu düzenli bir beslenme programına alıştırmaya çalışılmalıdır. Ülkemizde okul öncesi çocuklarda görülen önemli sağlık sorunları arasında protein-enerji malnütrisyonu, D vitamini yetersizliği, anemi, çeşitli vitamin yetersizlikleri, basit guatr ve yaygın diş çürükleri yer almaktadır. Ayrıca son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de okul öncesi ve okul çağı çocuklarda obezite (şişmanlık), yaşam şeklinde ve beslenme alışkanlıklarındaki hızlı değişimlere bağlı olarak hızla artan bir sorun haline gelmiştir. Okul öncesi çocuk grubunun beslenmeleri tamamen başkalarına bağlı oldukları için bu yaş grubunda görülen aşırı yemek yeme yani şişmanlık daha çok anne, baba ve bakıcıların hatasıdır. Enerji tüketiminin artmasıyla fazla tüketilen bu enerji yağ olarak vücutta depolanır ve aşırı kilo alımı ile kendini gösterir. Okul öncesi çocuklarda sağlıklı beslenmeye ilişkin öneriler aşağıda sıralanmıştır. Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan çeşitli besinlerden yeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir. Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, peynir, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesi önerilmektedir. Çocukların özellikle kemik ve diş gelişimi için günde 2-3 su bardağı kadar süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir tüketmeleri önemlidir. Günlük beslenme planı içine yüksek kaliteli proteinlerden 1 yumurta, 500 ml süt veya yoğurt, 1 köfte kadar et veya 1 porsiyon kurubaklagiller tüketiliyorsa çocuk için protein alımı yeterlidir. Çocuklar için en önemli öğün kahvaltıdır. Bütün gece süren açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için enerjiye gereksinim duymaktadır. Çocukların her sabah düzenli olarak kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalarına özen gösterilmelidir. Peynir, haşlanmış yumurta, taze meyve suyu, birkaç dilim ekmek veya 1 bardak süt, poğaça, mandalina çocuklar için yeterli ve dengeli bir kahvaltı örneğidir. Gün boyu fiziksel ve zihinsel performansın en üst düzeyde tutulabilmesi, düzenli olarak ara ve ana öğünlerin tüketilmesi ile mümkündür. Bu nedenle, öğün atlanmamalıdır. Günlük tüketilecek besinlerin 3 ana, 2 ara öğünde alınması en uygun olanıdır. Yüksek oranda şeker ve şekerli besinler çocukların beslenmesi için olumlu değildir. Şeker alımı ile iştahsızlık ve diş çürümeleri arasında sıkı bir ilişki vardır. Bu riski azaltmak veya en aza indirmek için şekerli içeceklerin, tatlıların, bisküvi, çikolata gibi besinlerin fazla tüketilmemesi özellikle ara öğünlerde çocuklara verilmemesi bu besinler yerine taze meyvelerin tüketilmesi önerilmektedir. Yetişkinlere ve okul çağındaki çocuklara kıyasla okul öncesi çocukların beslenmesinde şeker besinlerle alınan enerjinin çok daha fazlasını sağlar. Yüksek oranda şeker tüketen çocukların beslenmelerine bakıldığında asıl şeker kaynağının meyveli şekerler, hazır meyve suları, kolalı içecekler oluşturmaktadır. Bu içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, süt, ayran vb. içeceklerin tüketimi tercih edilmelidir. Sağlıklı yaşam için çocuklara el yıkama ve diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması çok önemlidir. Kirli eller, basit bir soğuk algınlığından ölümcül hastane enfeksiyonlarına kadar pek çok hastalığın nedeni olabilmektedir. Bu nedenle çocuklara, özellikle yemek yemeden önce ve sonra, tuvalete girdikten sonra, dışarıda oyun oynadıktan sonra, dışarıdan eve gelince ellerini, ılık akan su altında sabun ile iyice ovuşturarak yıkamaları konusunda alışkanlık kazandırılması gerekmektedir.

Devamı

OKUL AİDAT HESABI BİLGİLERİ

FATMA FEYZİ SEVGEN ANAOKULU AİDAT HESABI aylık ücret: 200 TL ALICI ADI: FATMA FEYZİ SEVGEN ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ İBAN: TR27 0001 0002 0977 2474 7550 02 ( ZİRAAT BANKASI) AÇIKLAMA: Öğrenci adı-soyadı, ücretin yatırıldığı ay adı-öğretmenin adı mutlaka yazılacak. Kasım,Aralık,Ocak,Şubat,Mart ,Nisan,Mayıs olmak üzere 6 ay ücret alınacaktır.

Devamı

OKUL SERVİS BİLGİLERİ

Okul Servisçisi Sebahattin YILMAZ CEP TEL: 0533 928 6830

Devamı

OKULUMUZDA YAZAR VAR

Eğitimci yazar Sevil ATEŞ okulumuza gelerek öğrencilerimize yazarlık ve kitaplar hakkında bilgilendirmede bulundu.Kitaplarını alan öğrenci,öğretmen ve velilerin aldıkları kitapları imzaladı.

Devamı

OKULUMUZ 4B ve 5A SINIFLARIMIZ SİLİFKE METEOROLOJİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE GEZİ DÜZENLEDİLER

Okulumuz 4A ve 5A sınıfları öğretmenleri Dilek SALİ ve Aliye BALCI eşliğinde Silifke Meteoroloji Bölge Müdürlüğüne gezi düzenleyerek,hava olayları hakkında bilgi aldılar.İncelemelerde bulunarak gözlem yaptılar.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Milli Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN önderliğinde başlatılmış olan "Dilimizin Zenginlikleri" projesi kapsamında okulumuzuda etkinlikler başlamış olup,öğrencilerimiz etkinliklere severek katılım sağlamıştır.

Devamı

KÜLTÜRÜN İZİNDE PROJESİ

Okulumuzda Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğünün başlatmış olduğu "Kültürün İzinde" projesi kapsamında minik öğrencilerimiz birbirinden farklı ve eğitici etkinliklerlem projeye katkı verdiler.

Devamı

Okulumuzda Velilerimiz Öğrencilerimizle Beraber Pizza Yaptı

Okulumuzda Velilerimiz  Öğrencilerimizle Beraber Pizza Yaptı

Devamı